۱۳۹۲ دی ۱۵, یکشنبه

«اعدام‌های ۶۷ با اجازه امام بود» (ای سگ تو روحش ب ر ی ن ه) . .


یک روحانی تندروی نزدیک به آیت‌الله خامنه‌ای اعلام کرد اعدام‌ هزاران نفر در سال ۱۳۶۷ با اجازه آیت‌الله خمینی و حکم قوه قضائیه به اجرا گذاشته شد
به گزارش «وب‌سایت خبری بسیج» علیرضا پناهیان٬ عضو قرارگاه عمار اعلام کرد اعدام‌ هزاران نفر در سال ۱۳۶۷ دستور اسلام بود که با «اجازه» آیت‌الله خمینی و حکم قوه قضاییه به اجرا گذاشته شد.

این روحانی تندرو گفت در واقع وقتی آیت‌الله خمینی اجازه‌ی اعدام «منافقین» را صادر کرد «منتظری نتوانست اقتدار امام در اجرای دستورات اسلام را درک کند و از امام برید.»

پناهیان به اعتراض آیت‌الله منتظری به اعدام‌ها اشاره کرده و نتیجه گرفته است که «آقای منتظری فاقد عدالت لازم برای مرجعیت بود.»

وی افزود با این وجود: «هنوز عده‌ای از سران سیاسی مملکت با افتخار خودشان را مقلد آقای منتظری می‌دانند.»

گفتنی است بعد از پایان جنگ هشت ساله ایران و عراق اعدام‌های گسترده‌ای در زندان‌های ایران صورت گرفت و طی آن ظرف چند هفته هزاران نفر که بسیاری از آن‌ها حتی دوران محکومیت‌شان سپری شده بود و قاعدتا می‌باید آزاد می‌شدند به جوخه مرگ سپرده شدند. شدت و وسعت این کشتار به حدی بود که آیت‌الله منتظری در نامه شدیداللحنی به آیت‌الله خمینی به آن اعتراض کرد و شخص او را مسوول دانست. نامه‌ای که منجر به عزل آیت‌الله منتظری از مقام جانشینی آیت‌الله خمینی شد.

شمار اعدام شدگان نه فقط تا به حال رسما اعلام نشده بلکه این واقعه در جمهوری اسلامی تا به حال هم‌چون یک «تابو» غیرقابل ذکر بوده است و حتی بر خلاف انتظار بسیاری در ایران از جانب پیشروترین عناصر اصلاح‌طلب نیز اشاره‌ای به آن نشده است. اما در یک سال گذشته به‌طور پراکنده و گذرا در بعضی از نشریات ایران و نیز برخی چهره‌های سیاسی و مذهبی اشاراتی به آن می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر