۱۳۹۳ فروردین ۱۸, دوشنبه

سفیر جدید حکومت آخوندها سازمان دهنده ترور یکی از چهره های شاخص اپوزسیون



حمید ابوطالبی که در سمت سفیر حکومت آخوندها در سازمان ملل منصوب شده است، سازمان دهنده ترور یکی از اعضای شاخص اپوزسیون در مارس 1993 در کشور ایتالیا بوده است.

بنا بر اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران که در همین ارتباط منتشر شده است: "حميد ابوطالبي سوابق طولانی در همكاری با اطلاعات سپاه پاسداران و ديگر سرويسهاي اطلاعاتي رژيم دارد و بر اساس تحقيقات پليس قضايی ايتاليا و اظهارات شهود، ترور محمد حسين نقدی، نماينده شورای ملی مقاومت ايران در ايتاليا را در 16مارس 1993 سازماندهي كرده است"

گفتنی است محمد حسين نقدی بالاترين مقام ديپلماتيك جمهوری اسلامی در ايتاليا بود که در مارس 1982 در اعتراض به اعدام و شكنجه و كشتار در حکومت آخوندها، سفارت رژيم را ترك كرده و به شورای ملی مقاومت ایران پيوسته بود.

در تحقيقات پليس ايتاليا مشخص گردیده است که ابوطالبی در زمان ترور با اسم مستعار و با مدارك جعلي براي انجام اين جنايت وارد ايتاليا شده بود. پیش از این وی در فاصله سالهای 1988 تا 1992 سفير حکومت آخوندها در رم بوده است.

بر اساس گزارش رسمي پليس قضايی ايتاليا در سال 2003 حميد ابوطالبي بخاطر مظنون بودن به ارتكاب جنايت از ورود به منطقه شنگن اروپا ممنوع بوده است.

حمید ابوطالبی همچنین در کارنامه خویش اخراج از کشور سنگال را یدک می کشد. در سال 1985 و در حالی که وی در سفارت جمهوری اسلامی در سنگال مشغول به فعالیت بود به عنوان عنصر نا مطلوب شناخته شده و مجبور به ترک آن کشور شده بود.

ابوطالبی علاوه بر شرکت و سازماندهی عملیات های تروریستی و خرابکاری در خارج کشور در جریان اشغال سفارت آمریکا و گروگانگیری دیپلماتهای آمریکایی نیز دست داشته است امری که باعث گردیده است تا لحظه تنظیم این گزارش دولت ایالات متحده از صدور روادید برای وی خودداری کند.

در همین ارتباط 29 سناتور آمريکايی در نامه يی به باراک اوباما رئيس جمهور اين کشور از وی خواستند به حميد ابوطالبي اجازه ورود به خاک آمريکا را ندهد. اين سناتورها در نامه خود اعلام کرده اند دولت آمريکا نبايد به فردی که در اقدامات تروريستی عليه آمريکا و شهروندان آن مشارکت داشته اجازه ورود بدهد. پيش از اين وزارت خارجه آمريکا از معرفی حميد ابوطالبی به عنوان سفير جديد رژيم ايران در سازمان ملل متحد ابراز نگرانی کرده و آن را دردسر آفرين خوانده بود.

انتصاب حمید ابوطالبی، دیپلمات تروریست جمهوری اسلامی به سمت نماینده حکومت آخوندها در سازمان ملل بار دیگر مباحث مربوط به ترور مخالفان و اعمال تروریستی رژیم قرون وسطایی ولایت فقیه را به مرکز توجه رسانه های داخلی و خارجی تبدیل کرده است.

گفتنی است پس از مرگ خمینی و در زمان ریاست جمهوری علی اکبر هاشمی رفسنجانی، حکومت جمهوری اسلامی به منظور ایجاد جو رعب و وحشت و سرپوش گذاشتن بر مشکلات داخلی به ترورهای زیادی در داخل و خارج کشور دست زد که ترور محمد حسین نقدی نماینده وقت شورای ملی مقاومت ایران در کشور ایتالیا تنها یک نمونه از آنها می باشد.

در معروف ترین این پرونده ها در جریان دادگاه میکونوس در آلمان که برای بررسی ترور "مخالفان کورد" حکومت تشکیل شده بود، سران حکومت آخوندها از جمله علی اکبر هاشمی رفسنجانی، علی خامنه ای، علی فلاحیان (وزیر اطلاعات)، علی اکبر ولایتی (وزیر امور خارجه) و محسن رضایی به جرم مشارکت و صدور دستور انجام این ترورها محکوم شده و تحت تعقیب بین المللی قرار گرفته اند.


منبع : وبلاگ نُتک

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر