۱۳۹۳ اردیبهشت ۲۱, یکشنبه

یک مسیحی در پاکستان به اعدام محکوم شد؛



"ساوان مسیح" 26 ساله پدر سه فرزند، از سوی دادگستری پاکستان و بر اساس ماده 295 قانون مجازات کیفری و با اتهام هتک حرمت نام محمد –پیامبر مسلمانان- به اعدام محکوم شد.
یک مرد مسیحی در پاکستان با این ادعا که اهانت وی به مقدسات عامل شورش مسلمانان در سال گذشته در منطقه "جوزف کلونی" بوده، –که منجر به بیخانمان شدن صدها مسیحی گردید- محکوم به تحمل اعدام شد.
این اتهام در واقع ادعایی است که اول بار نیز توسط یکی از دوستان مسلمان "ساوان" در سال پیش بیان گردید که باعث هجوم بیش از 3000 نفر از مسلمانان خشمگین به منطقه مسیحی نشین "جوزف کلونی" که در واقع محل سکونت "ساوان مسیح" بود گشته و یکی از وحشیانه ترین وقایع علیه مسیحیان پاکستان را رقم زد.
در جریان این واقعه در مارس سال گذشته که در پی هجوم مسلمانان برای یافتن "ساوان" اتفاق افتاد منجر به نابودی 178 منزل مسکونی و 75 مغازه متعلق به مسیحیان منطقه و نیز نابودی دستکم دو کلیسا و به آتش کشیده شدن بیشمار از "کتاب مقدس" گردید.
"ساوان مسیح" در جریان بازجویی ها مدعی شد که به هیچ وجه این اتهامات بر علیه وی حقیقت نداشته و این یاوه ها را دوست مسلمانش در پی مشاجره و عدم توافق دو طرف در خصوص مساله ای تجاری و جهت تلافی ساخته و پرداخته است.
هم اکنون از طرف انجمن "بارناباس" به جهت کمک به "ساوان" و با این امید که بتوانند حکم اعدام وی راتعلیق نمایند، مشغول هستند که صد البته این امر با وجود قوانین نا عادلانه در پاکستان علیه مسیحیان که منجر به ضعف بیش از پیش آنان گشته، امری بسیار دشوار میباشد.
بنا بر گزارش سازمان "USCIRF"-کمسیون بین المللی آزادی مذاهب ایالات متحده؛ پاکستان را به عنوان بارزترین نمونه در میان کشورهای جهان در خصوص استفاده از قوانین و احکام به اصطلاح "هتک حرمت" که منجر به اعدام و آزار ناعادلانه اقلیت های مذهبی در پاکستان میگردد، میباشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر