۱۳۹۳ خرداد ۲, جمعه

احضار دانشجویان، لغو مراسم دانشجویی و توقیف نشریات در دانشگاه‌های امیرکبیر و سمنان






یک هفته بعد از صدور احکام تعلیق، توبیخ و تذکر برای تعدادی از فعالان دانشجویی دانشگاه امیرکبیر تهران، دو نشریه دانشجویی در این دانشگاه و “دانشگاه‌ سمنان” توقیف شدند.

نشریه دانشجویی “غیاث” در “دانشگاه امیرکبیر”، روز ۲۹ اردیبهشت‌ماه تنها دقایقی بعد از توزیع آن درحالی توقیف شد که در این نشریه، تصویری از مجید توکلی، فعال دانشجویی زندانی در زندان رجایی‌شهر کرج به چشم می‌خورد.

آقای توکلی روز گذشته (۱ خرداد) در حالی ۲۸ ساله شد، که هشتمین تولد خود را در زندان سپری می‌کرد.

گزارش‌ها هم‌چنین، از توقیف نشریه “موج نو” از نشریه‌های سیاسی متعلق به “مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان” حکایت دارد.

در حکم توقیف این نشریه به مطالب شماره‌های “دوم” و “سوم” آن که به بررسی تحولات دوران ریاست جمهوری علی خامنه‌ای، نخست‌وزیری میرحسین موسوی، و دولت علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی اختصاص داشت، اشاره شده است.

در همین حال، وب‌سایت “هرانا” نیز با اشاره به توقیف «موج نو» نوشته که دلیل توقیف این نشریه «ننوشتن نام نویسندگان و منابع مطالب و مقالات مندرج» عنوان شده است.

این وب‌سایت حقوق بشری هم‌چنین از دادن تذکر به مدیران مسوول نشریه‌های «والش»، «سایه» و «قاب شیشه‌ای»، همگی به صاحب امتیازی «مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان» خبر داده است.

“هرانا” اضافه کرده که در سال تحصیلی جاری، «نه تنها برنامه‌های سیاسی این تشکل، بلکه برنامه‌هایی نظیر “اجرای کنسرت موسیقی”، “تریبون آزاد دانشجویی” و “فراخوان کتاب‌خوانی” نیز با سد “عدم صدور مجوز” مواجه شد‌ه‌اند» و برنامه‌ی «بزرگداشت دکتر مصدق» نیز که قرار بود روز ۳۰ اردیبهشت برگزار شود، با عدم صدور مجوز از سوی “هیأت نظارت بر تشکل‌های اسلامی” دانشگاه سمنان، لغو شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر