۱۳۹۲ بهمن ۲۵, جمعه

حمايت عفو بين الملل از قطعنامه عليه رژیم اسد



عفو بين الملل از پيش نويس قطعنامه شورای امنيت سازمان ملل عليه رژیم بشار اسد که توسط استراليا، لوگزامبورگ و اردن ارائه شده حمايت کرده است.

عفو بين الملل با در نظر گرفتن پيشنويس قطعنامه يی که توسط استراليا، لوکزامبوگ و اردن ارائه گرديده، اعلام می کند حدود يک چهارم ميليون شهروند در مناطق تحت محاصره در گوشه و کنار سوريه نياز دارند که شورای امنيت برای دسترسی بدون مانع کمکهای انساندوستانه، فشار بياورد تا مشقت های آنها کاهش يابد.

تنها در يک محل، کمپ پناهندگان فلسطينی يرموک در جنوب دمشق، که اتباع سوری نيز در آن زندگی می کنند - اين سازمان اسامی بيش از 100 مرد، زن و کودک را دريافت کرده که در خلال محاصره توسط نيروهای سوريه در ژوييه گذشته، جان خود را از دست دادند.

علت اصلی اين مرگ و مير، گرسنگی، فقدان خدمات کافی درمانی و شليک تک تيراندازان بوده است.

رئيس دفتر عفو بين الملل در سازمان ملل گفت: بارها، شورای امنيت، فرصت رسيدگی کردن به حقوق بشر و فاجعه انسانی در جريان سه سال ناآرامی سوريه را بر باد داده است. شورای امنيت، از جمله روسيه و چين، اکنون بايد يک قطعنامه قوی در زمينه دسترسی مردم به کمکهای انسان دوستانه تصويب کند و نسبت به شهروندان محاصره شده سوريه کوتاهی و تعلل نکند.

محاصره معضميه، غوطه شرقی و نقاط ديگر توسط نيروهای رژيم سوريه نيز موجب گير افتادن غيرنظاميان شده و آنها با کمبودهای شديد غذايی و درمانی مواجه هستند...

این مسئول عفو بین الملل افزود: با توجه به اينکه گفتگوهای ژنو ميان دولت سوريه و اپوزیسیون به کندی پيش می رود و لرزان است، شورای امنيت برای اطمينان يافتن از امکان دست يافتن غيرنظاميان محتاج به کمکهای انساندوستانه، هيچ زمانی را نبايد از دست بدهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر