۱۳۹۲ شهریور ۳, یکشنبه

رواج جنایات بسیار هولناک در ایران به دلیل اعتقادات مذهبی و مشکلات روانی



واخر مهرماه گذشته، جوان 23 ساله‌ای با هجوم به مردم، در عرض پنج دقیقه یک تن را کشته و هفت مرد و چهار زن عابر را مجروح کرد تا سریع تر از شدت اتفاق جنون آمیز، مصرف ماده مخدر «شیشه» به عنوان یکی از عوامل اصلی وقوع رویداد معرفی شود اما دو روز بعد، نقش مخدر در شکل گیری ماجرا تکذیب شد.

به گزارش «تابناک»، سحرگاه امروز (سه شنبه) جنایتی هولناک در حوالی میدان شوش تهران رقم خورد که پیش از هرچیز، یادآور حادثه دلخراش ده ماه پیش در خیابان مدنی بود؛ حادثه ای که ابتدا به مصرف شیشه توسط متهم مربوط شده بود اما بعد، در مراحل محاکمه متهم، ناشی از جنون وی توصیف شد و البته این عامل هم تایید نشد تا در نهایت مجازات اعدام صادر شده برای وی، به لحاظ طی مراحل قانونی هنوز اجرا نشده باشد.

در حادثه امروز که ساعت چهار و نیم بامداد در خیابان امام موسی صدر رخ داد، وقوع درگيري ميان زن و شوهر جواني که در طبقه دوم يک ساختمان مسکوني زندگی مي‌کردند باعث شد تا مازیار سی و پنج ساله که در حالت روحی-رواني مناسبي قرار نداشت، پس از درگیری با همسرش، او و دختر پنج ساله‌شان را مجروح کرده و در ادامه «مهلا»ی خردسال را از پنجره به بیرون پرتاب کند!

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان این توضیحات، افزود: پس از ارتکاب این جنایت، پدر سنگدل که قصد داشت از محل متواري شود، در راه پله هاي ساختمان با «اعظم» صاحبخانه خود که فرزندانش، «علی» پانزده ساله و «بهاره» هفت ساله را همراه داشت مواجه شده و هر سه تن را با چاقو مجروح می‌کند که متاسفانه دومین دختر خردسال نیز در اثر جراحات وارده جان می‌بازد.

با وقوع دو جنايت و در شرايطي که متهم قصد داشت همچنان از محل جنايت متواري شود، مأموران گشت کلانتري 116 مولوي که پیرو اطلاع مردم به مرکز فوريت هاي پليسي، در جريان ماجرا قرار گرفته بودند، خود را به محل رساندند تا تلاش متهم برای مجروح کردن ایشان منجر به استفاده ماموران از سلاح شده و مازیار بعد از اصابت گلوله به پا، زمین گیر شده و دستگیر شود.

بدین ترتیب داستان دردناک شکل گرفته با اعزام مجروحان به بیمارستان توسط چند آمبولانس حاضر شده در محل و انتقال متهم به اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران برای ادامه تحقیقات، با برجای ماندن دو جان باخته خردسال و سه مجروح به انتها می‌رسد تا متهم دستگیر شده نتواند به مانند ضارب خیابان مدنی، افرادی دیگری را که سر راه وی قرار داشتند، مجروح کرده و فرار کند.

از تشریح ماجرای تلخ رقم خورده که بگذریم، اخبار اولیه منتشر شده از جنایت، دارای رکنی است که در گزارش پلیس آگاهی از ماجرا، نشانه ای از آن به چشم نمی‌خورد؛ اینکه متهم به هنگام رقم زدن جنایت، به دلیل استفاده از ماده مخدر «شیشه»، دچار توهمات ناشی از مصرف این افیون صنعتی بوده است!

این در حالی است که رئیس پلیس آگاهی تهران، در واکنش به اخبار منتشر شده در این خصوص، گفته: در بازرسي از محل وقوع جنايت، هيچ گونه موادمخدري کشف نشده، اما برابر تحقيقات اوليه مشخص شده که متهم در زمان جنايت در حالت رواني مناسبي قرار نداشته و تحقيقات در اين خصوص در مراحل اوليه و مقدماتي است.

بدین ترتیب درخواهیم یافت که مرتبط کردن جنایت دردناک رقم خورده در خیابان امام موسی صدر با استفاده از مخدر خطرناک شیشه، تا این لحظه مستند به سندی نبوده و ممکن است در ادامه بررسی ها، با توجه به مستنداتی همچون آزمایش خون ثابت شده و یا به مانند شایعه قدرتمند مطرح شده در زمان وقوع جنایت خیابان مدنی، با گذشت چند روز تکذیب شود.

این در حالی است که چرایی ارتباط دادن جنایت‌های سهمگین رخ داده با مصرف مخدری که حتی بسیاری از مبتلایان به آن هم از خطراتش آگاهی دارند، می‌تواند خود موضوع شکل گیری پرونده دیگری باشد؛ پرونده‌ای که می‌بایست هدف از پیگیری آن، یافتن منشا این پیش‌داوری‌ها بوده و متولیان رسیدگی به آن، به پژوهش دریابند که چه عواملی در سوق دادن اذهان به این سمت نقش داشته است؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر