۱۳۹۳ دی ۴, پنجشنبه

نگاهی به وضعیت حقوق بشر شهروندان بهایی در ایران


گزارش ماهانه

آذرماه ۱۳۹۳
................................................................................
نقص حقوق شهروندان بهایی که همانند گذشته شاهد تبعیض و آزار واذیت متعدد بودند گزارشاتی از تفتیش منازل و محل کسب تعدادی از شهروندان بهایی در رشت و محاکمه و احضار هشت شهروند بهایی در مشهد و آغاز محکومیت سه شهروند بهایی در ارومیه منتشر گردید .
روز پنجشنبه ۱۳ آذر ماه افرادی نا‌شناس که خود را نیروی بسیج معرفی کردند «الکا میثاقی» شهروند بهایی ساکن تبریز را به اجبار سوار یک خودرو در یکی از خیابانهای شهر تبریز نمودند. سپس نامبرده را پس از چند ساعت گرداندن در شهر و پرسیدن سوال‌های فراوان که بیشتر شکل بازجویی داشت در خیابانی در طرف دیگر شهر از خودرو پیاده کردند، از دیگر گزارشات اعمال فشار برهموطنان بهایی در این ماه بود .
یکی از بارزترین گزارشات تضییع حقوق بهاییان در این ماه، سخنان محمد موسوی بجنوردی، عضو مجمع روحانیون مبارز و رئیس دائرةالمعارف بزرگ اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس بود که با اشاره به فرمان ۸ ماده‌ای آیت الله خمینی گفت که بهائیان حقوق شهروندی ندارند و از حق تحصیل آزاد هم نباید برخوردار باشند و سخنان امام جمعۀ رفسنجان در مورد اخراجِ همۀ بهائیان از این شهر نیز دیگر تهدید رسمی و علنی شهروندان بهایی در ماهی که گذشت بود

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر