۱۳۹۳ آذر ۲۳, یکشنبه

لباس کُردی راننده تاکسی ارومیه‌ای، موجب بازداشت وی در اندیمشک شد

یک شهروند کُرد اهل ارومیه در هنگام مسافرکشی با تاکسی خود، توسط مأمورین پاسگاهی انتظامی در اندیمشک بازداشت شد.

لباس کُردی راننده تاکسی ارومیه‌ای، موجب بازداشت وی در اندیمشک شد 









 خسرو بیطاری ٣٥ ساله و راننده تاکسی، ٣٣ روز پیش و در حالی که همراه چند مسافر به طرف خوزستان در حال حرکت بود، پس از درگیری لفظی با مأمورین پاسگاهی در اندیمشک بازداشت شد.

خبرنگار آژانس کُردپا در ارومیه و به نقل از یکی از بستگان وی اعلام کرد: مأمورین انتظامی با مشاهده لباس کُردی این راننده تاکسی به وی مشکوک شده و علیرغم اینکه تاکسی وی دارای تابلو مخصوص "تاکسی تلفنی" و خود وی نیز حامل برگه تردد اتحادیه تاکسیرانی ارومیه بوده، وی را مورد تفتیش غیر عادی قرار داده‌اند.

این منبع در ادامه افزوده بود: خسرو به دلیل برخورد نامناسب مأمورین انتظامی و آسیب رساندن به ماشین وی، به صورت لفظی با آنان درگیر شده است.

پس از این درگیری، ماشین این شهروند کُرد ارومیه‌ای به پارکینگ پاسگاه منتقل و خود وی نیز مورد بازرسی و تفتیش قرار می‌گیرد. مأمورین پاسگاه بر خلاف قانون و با اعمال زور گوشی موبایل خسرو را نیز مورد بازرسی قرار داده‌اند.

خبرنگار کُردپا در ادامه‌ی گزارش خود افزود: پس از تفتیش تلفن همراه این شهروند کُرد، مأمورین انتظامی خسرو را به اطلاعات سپاه تحویل داده که متعاقبا و پس از چند روز، مأمورین اطلاعات سپاه با مراجعه به منزل وی در شهر ارومیه، کامپیوتر و برخی وسایل شخصی او را توقیف و با خود می‌برند.

خانواده خسرو بیطاری پس از چندین روز نگرانی و بی‌خبری، با پیگیری از پلیس ١١٠ متوجه شدند که وی در تاریخ بیستم آبانماه از سوی مأمورین نیرو انتظامی بازداشت و به اطلاعات سپاه تحویل داده شده است.

این بازداشت از سوی مراجع قضایی و امنیتی شهرستان اندیمشک به خانواده این شهروند کُرد ارومیه‌ای اعلام شده است.

بستگان خسرو برای سرنوشت مبهم فرزند خود در نگرانی به‌سر می‌برند.
آژانس کُردپا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر