۱۳۹۲ آبان ۲۸, سه‌شنبه

فرياد اعتراض بازنشستگان




همزمان با حرکتهای اعتراضی مردم ميهنمان عليه رژيم آخوندی، بازنشستگان نيز برای احقاق حقوق خود حرکات و تجمعات اعتراضی برگزارمی کنند. اين قشر از مردم تحت ستم حاکميت آخوندی، از حقوق خود و حتی حقوق بخور و نمير بازنشستگی محروم هستند و دوايرحکومتی به بهانه های مختلف از پرداخت حقوق آنها خودداری می کنند، و يا پرداخت حقوق آنها را برای ماهها ی متمادی به تعويق می اندازند.
مشکل ديگر اين هموطنان مشکل درمان است و سازمان تأمين اجتماعی رژيم از پرداخت هزينه درمان آنان خودداری می کند.
آنان با همه فشارها و سختيهای زندگی، می بايست هزينه درمان خود و خانواده را از حقوق ناچيزی که دريافت می کنند بپردازند، البته پرداخت هزينه درمان توسط آنان مشروط به اين است که دواير مختلف حکومتی سر وقت حقوق آنان را بپردازند، در غيراين صورت آنان حتی از پرداخت ضروری ترين هزينه درمان عاجز هستند. هم اکنون مراکز درمانی بيمارستانها از پذيرش بازنشسته ها و مستمری بگيران سازمان تأمين اجتماعی خودداری می کنند.
در مصاحبه با تلويزيون شبکه 2 آخوندی در روز 21آبان، تعدادی از هموطنان بازنشسته می گفتند سازمان تأمين اجتماعی رژيم يا پول هزينه درمان را نمی دهد و يا به طرق مختلف بازنشستگان و مستمری بگيران را سر می دواند. در اين رابطه يک خانم می گويد: ”کلی هزينه برای پدرم کردم اومدم تحويل بدند، منتها می گويند «بيمه دی» ديگه قرارداد ندارد از اول آبان“
يک مرد می گويد: ”همسرم در اورژانس بستری سی.سی.يو بود الآن که آمدم پول را بگيرم هيچی معلوم نيست تکليف ما“.
يک خانم از سر دواندن مردم توسط تأمين اجتماعی شکايت داشت و می گفت: ”همين تأمين اجتماعی هم که ميريم سراغشون ميگند که ما بيمه تکميلی می خوايم برو بيمه تکميليتو بردار بيار“.
همان طور که اشاره شد مشکل اصلی بازنشستگان پرداخت نشدن حقوقشان است که در اين رابطه در بسياری از شهرها بازنشستگان در اعتراض به پرداخت نشدن حقوقشان تجمع اعتراضی برگزار کردند که بخشی از اعتراضات آنان به اين شرح است:
تجمع اعتراضی بازنشستگان آموزش و پرورش تهران: جمعی از بازنشستگان آموزش و پرورش در مقابل دفتر رياست جمهوری رژيم در خيابان پاستور تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند و خواستار دريافت حقوق عقب افتاده خود شدند.

اعتراض بازنشستگان صنايع فولاد و ذغال سنگ کرمان: بازنشستگان صنايع فولاد و ذغال سنگ کرمان روز گذشته در مقابل اداره بازنشستگی کرمان در خيابان اقبال تجمع اعتراضی برگزار کردند. آنها در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق عقب افتاده تجمع کردند.
تجمع اعتراضی بازنشستگان ذوب آهن اصفهان: بيش از 500تن از بازنشستگان ذوب آهن اصفهان در اعتراض به پرداخت نشدن بيش از 4ماه حقوق و مطالبات عقب افتاده در مقابل اداره بازنشستگی اين شهر در خيابان نشاط تجمع کردند. مأموران سرکوبگر نيروی انتظامی در وحشت از گسترش اين حرکت اعتراضی به بازنشستگان حمله کردند و آنها را متفرق ساختند.
تجمع اعتراضی بازنشستگان در کرمانشاه: جمعی از بازنشستگان کرمانشاه در مقابل اداره بازنشستگی اين شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند. آنها به پرداخت نشدن سه ماه حقوق عقب افتاده اعتراض کردند.
تجمع کارگران، کارکنان و بازنشستگان شرکت مخابرات راه دور شيراز: کارگران، کارکنان و بازنشستگان شرکت مخابرات راه دور شيراز، برای دومين روز متوالی در مقابل وزارت صنايع و معادن رژيم در تهران تجمع کردند. آنها به واگذاری شرکت به يک عضو هيأت رئيسه بانک مرکزی رژيم اعتراض کردند. کارگران گفتند تا رسيدن به خواسته هايمان به شيراز برنخواهيم گشت و اعتراض خود را ادامه خواهيم داد.
تجمع اعتراضی بازنشستگان همدان: جمعی از بازنشستگان همدان در مقابل اداره بازنشستگی اين شهر تجمع اعتراضی برگزار کردند. تجمع کنندگان می گويند چرا سبد کالای اساسی به بازنشستگان داده نشده است.
و...
سؤال اين است که چرا حوق بازنشستگان پرداخت نمی شود؟ چرا بازنشستگان محروم کشور پس از سالهای سال تلاش و کار، زندگی، شخصيت و حرمتشان پايمال شود؟
پاسخ را بايد از احمد زادهٴ کرمانی، رئيس سابق سازمان ميراث فرهنگی رژيم شنيد که خبرگزاری حکومتی مهر24ارديبهشت امسال از قول اين کارگزار رژيم نوشت: «احمد زادهٴ کرمانی، رئيس سابق سازمان ميراث فرهنگی گفت: مردم ماهانه 20هزار ميليارد تومان حق بيمه می دهند؛ که در حساب شستا (يعنی شرکتهای سازمان تأمين اجتماعی) بلوکه می شود و در بخشهای مختلف سرمايه گذاری می شود“
آری، بازنشستگان در زمانی که بازنشسته نشده اند حق بيمه را از نان شب خود می زنند و به سازمان تأمين اجتماعی رژيم می پردازند، اما مافياها در بخشهای اقتصادی سرمايه گذاری می کنند و دست آخر نيز پول درمان بيمه شدگان را نمی پردازند و يا به قول آن خانم هموطن آنان را سر می دوانند.
در عرف و فرهنگ ايرانی از کار افتادگان و بازنشستگان از حرمت خاصی برخوردارند و همه مردم به دلايل مختلف اجتماعی و انسانی تلاش می کنند تا آنجا که ميسر است به اين قشر از مردم کمک کنند، حتی مرسوم است وقتی نفر از کار افتاده يا پيری وارد وسيله نقليه عمومی می شود، ديگران به احترام او جايشان را به او می دهند، اما از آنجايی که در رژيم آخوندی تمام حريمهای انسانی توسط فرهنگ منحط و پوسيده آخوندی درهم شکسته و حرمتها ريخته است، کار به جايی رسيده که بازنشستگان برای گرفتن حداقل حقوق خود، بايد عليه رژيم تجمعات اعتراضی برگزارکنند، تا شايد بتوانند به حقوقشان برسند.
در مورد اعتراضات چند ماهه اين قشر محروم، تا کنون تلاششان به جايی نرسيده است و رژيم پاسخگوی مطالبات آنان نشده است، از اين رو است که روز به روز بر دامنه اعتراضات آنها افزوده می شود و آنها نيز همگام با ساياقشار مردم در اعتراضات سراسری شرکت می کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر