۱۳۹۲ اسفند ۲۶, دوشنبه

اعضای "جی‌۸" آماده حذف روسیه از این گروه می‌شوند




روسیه در آستانه اخراج از گروه "جی‌ هشت" قرار گرفته است. هفت کشور صنعتی جهان در پی بدیلی برای سوچی به عنوان محل برگزاری اجلاس خود هستند. روسیه یک روز پیش قطعنامه شورای امنیت در مخالفت با همه‌پرسی در کریمه را وتو کرده بود.
اجلاس وزیران امور دارایی کشورهای عضو گروه هفت کشور بزرگ صنعتی در سال ۲۰۰۹

اجلاس وزیران امور دارایی کشورهای عضو گروه هفت کشور بزرگ صنعتی در سال ۲۰۰۹

بحران اوکراین و پیشروی روسیه در کریمه، عضویت روسیه در گروه "جی هشت" را به خطر انداخته است. هفت کشور بزرگ صنعتی جهان "جی هفت"، خود را آماده برگزاری اجلاسی بدون حضور روسیه و اخراج این کشور از جرگه خود می‌کنند.

"اشپیگل آنلاین" به نقل از محافل نزدیک به دولت آلمان، از پیشنهاد بریتانیا برای برگزاری اجلاس "جی‌‌هفت" در لندن خبر داده و نوشته که این پیشنهاد از سوی آمریکا، آلمان، ژاپن، کانادا، ایتالیا و فرانسه با استقبال روبرو شده است.

پیش‌تر قرار بود اجلاس مقدماتی "جی‌۸" در شهر سوچی در روسیه برگزار شود.

دولت آلمان اعلام کرده که اگر ولادیمیر پوتین از موضوع پیشروی نیروهای روسی در کریمه کوتاه نیاید، قرار دیدار برنامه‌ریزی شده هیئت‌های روسی و آلمانی در ماه آوریل به هم خواهد خورد.

یک سخنگوی دولت آلمان گفته که هر گام کوچکی برای تغییر اوضاع در کریمه حائز اهمیت است: «وگرنه در شرایط کنونی چنین دیداری بی‌معناست.» محل این دیدار شهر لایپزیک تعیین شده بود.

روسیه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را وتو کرد

این تهدیدها در آستانه رفراندوم کریمه با موضوع الحاق به فدراسیون روسیه اوج گرفته‌اند. این همه‌پرسی در روز یکشنبه ۱۶ مارس برگزار می‌شود و روسیه یک روز پیش از آن، قطعنامه شورای امنیت برای به رسمیت نشناختن این رفراندوم را وتو کرد.
دویچه وله

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر