۱۳۹۲ آبان ۳, جمعه

"حبیب الله گلپری پور زندانی سیاسی کرد محکوم به اعدام از زندان اورمیه


حبیب را اعدام نکنید ؛ 


"حبیب الله گلپری پور زندانی سیاسی کرد محکوم به اعدام از زندان اورمیه به مکانی نامعلوم منتقل شده است . با توجه به قطعیت حکم اعدام این زندانی سیاسی در دیوان عالی کشور نگرانی ها نسبت به اجرای حکم وی افزایش یافته است. "


آخرین خبرها از وضعیت حبیب الله گلپری پور حاکی از انتقال وی از زندان اورمیه به مکانی نامعلوم است .

گلپری پور در مهرماه سال 1388 توسط نیروهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران در مهاباد دستگیر شد و به دلیل فعالیت سیاسی در زندان های سنه ، کرماشان و اورمیه تحت وحشیانه ترین شکنجه ها قرار گرفت.

این زندانی سیاسی به اتهام عضویت در حزب حیات آزاد کردستان و سازماندهی مادران صلح در مهاباد از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب این شهر به اعدام محکوم شد.

وی که در زندان اورمیه بسر می بُرد و دستکم دو بار دست به اعتصاب غذای طولانی مدت زده بود دو سال پیش بطور ناگهانی به بند عمومی زندان سمنان منتقل شد و پس از بارها تهدید به اجرای حکم اعدام بار دیگر به زندان اورمیه بازگردانده شد.

تاکنون تلاش های خانواده گلپری پور برای اطلاع از وضعیت فرزندشان بی فایده بوده است.

گلپری پور در گذشته در نامه ای سرگشاده به آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی در خصوص شکنجه ها روحی و فیزیکی اعمال شده بر وی در زمان بازداشت در بازداشتگاهای وزارت اطلاعات نوشته بود بازجویان شکنجه او را تا سرحد مرگ پیش برده اند ولی در این ممکلت صدای آنها از سلولهای زندان هم عبور نمی کند .

او در این نامه نوشته بود که چگونهدر زندان سپاه پاسداران مهاباد دست و پایش توسط بازجویان شکسته شده و به خانواده او اهانت شده است .

گلپری پور در بخشی از نامه خود از رهبر جمهوری اسلامی پرسیده بود آیا در هیچ جایی از دنیا دستگاه قضایی چنین شاهکاری داشته است ؟

در دو ماه گذشته و پس از بر روی کار آمدن دولت حسن روحانی شماری از زندانیان سیاسی آزاد شدند اما نه تنها هیچیک از زندانیان کرد شامل این آزادی ها نشدند بلکه روز به روز بر تعداد زندانیان سیاسی کرد اضافه شد .

اکنون دستکم 30 شهروند کرد به اتهامات سیاسی در زندان های ایران به حکم غیر انسانی اعدام محکوم هستند و هر آن خطر اجرای حکم آنها وجود دارد .

حکومت ایران نه تنها حقوقی برای زندانیان سیاسی قائل نیست بلکه به آنها به دیده گروگان می نگرد .
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر