کتاب کلنل محمود دولت آبادی علیرغم اینکه ۴۴ بار از جانب نویسنده اصلاح گردیده ولی باز هم اجازه انتشار پیدا نکرد. علی جنتی وزیر ارشاد در توضیح اینکه چرا این کتاب با وجود اینکه بار‌ها اصلاحیه خورده هنوز مجوز دریافت نکرده گفت: من باید خودم آخرین نسخه را مطالعه کنم تا ببینم موضوع چیست.
به گزارش هرانا به نقل از ایسکانیوز؛ وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی در حاشیه نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها آخرین موضع خود و این وزارت خانه را در باره کتاب «کلنل» نوشته محمود دولت آبادی و فیلم «من عصبانی نیستم» ساخته رضا درمیشیان توضیح داد.
علی جنتی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار ادبیات ایسکانیوز نظر خود درباره کتاب کلنکل نوشته محمود دولت آبادی را اعلام کرد: کتاب‌هایی که به ارشاد معرفی می‌شوند را من بررسی نمی‌کنم، این آثار به هیئت بررسی و نظارت بر کتاب می‌روند و آن‌ها هم تا کنون نظر موافق برای انتشار نداده‌اند.
علی جنتی در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه دولت آبادی می‌گوید این کتاب را ۴۴ بار اصلاح کرده‌ام اکنون در چه مرحله‌ای قرار دارد و آیا این اصلاحیات برای انتشار کافی نبوده‌اند، گفت: من آخرین نسخه‌ای که اصلاح شده را باید ببینم و خودم، حداقل به عنوان یک خواننده بخوانم و ببینم موضوع چیست. من تا به حال این کتاب را نخوانده‌ام.
وزیر ارشاد ادامه داد: البته یک نسخه جعلی‌اش را که از انگلیسی ترجمه شده بود، دیده‌ام اما قطعا آن ترجمه مدنظر آقای دولت آبادی نیست و متن اصلی که ایشان نوشته‌اند را بعد از ۴۴ بار اصلاح، من می‌بینم و اگر اصلاحیات قابل قبول بوده باشد مثل باقی کتاب‌ها مجوز می‌گیرند.
علی جنتی درباره روند صدور مجوز و اعلام وصول برای کتاب‌ها گفت: میانگین زمانی که هر کتاب در این دوره برای صدور مجوز انتشار می‌گذراند ۲۲ روز است.
وی همچنین در رابطه با فیلم «من عصبانی نیستم» افزود: سخنگوی وزارت ارشاد در این باره به صراحت نظر خود را اعلام کرد و نظر ما هم‌‌ همان است.
محمود دولت آبادی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار ادبیات ایسکانیوز گفته بود ۴۴ بار این کتاب را اصلاح کرده‌ام و همچنین چندی پیش در مصاحبه‌ای اعلام کرد بود که قصد دارد برای مذاکره با مقامات وزارت ارشاد وقت بگیرد تا درباره کلنل با آن‌ها حضوری صحبت کند.