۱۳۹۲ تیر ۱۸, سه‌شنبه

استمداد ۱۲ زندانی سياسی زندان گوهردشت پس از شهادت افشين اسانلو


12نفر از زندانيان سياسی زندان گوهردشت در نامه يی از جمله نوشته اند:
در رابطه با مرگ افشين اسانلو و وضعيت زندان گوهردشت صحبت از مرگ يک انسان نيست، اين جا انسانيت و کرامت انسان را سلاخی می کنند. مرگ افشين اسانلو همه ما را در بغض و ماتم فرو برد، مرگ اين فعال کارگری که تنها گناهش پيگيری مطالبات و حقوق صنفی تصريح شده در قانون اساسی همين رژيم، قانون جهانی کار و منشور ملل متحد بود بار ديگر اين واقعيت تلخ را بر همگان آشکار کرد که رژيم حاکم بر ايران هيچ احترامی برای ميثاقهای داخلی و بين المللی مرتبط با مسائل حقوق بشری قائل نبوده و نيست و هم چنان با گستاخی و دهن کجی نسبت به افکار عمومی بر رويه های غيرقانونی و غيرانسانی خود اصرار می ورزد.
رژيم جمهوری اسلامی دائماً درر سانه های خود از زندان گوانتانامو و نقض حقوق بشر در آن سخن ميراند در حالی که زندانهای اين رژيم، وضعيتی به مراتب بدتر از گوانتانامو دارد. زندانيان سياسی زندان گوهردشت در ادامه می نويسند: اگر نيمی از موارد حقوق بشر زندانيان در زندان گوهردشت کرج اجرا می گرديد ما شاهد از دست دادن محسن دگمه چی، مهدی زاليه، منصور رادپور، عليرضا کرمی خير آبادی و افشين اسانلو نمی بوديم.
چشم اميد ما زندانيان به وجدانهای بيدار و مردم آزاده ايران و جهان است.
ما امضا کنندگان اين نامه، استبداد حاکم در ايران را مسئول مرگ افشين اسانلو می دانيم و از نهادها و مجامع جهانی حقوق بشر خصوصاً شورای حقوق بشر سازمان ملل و کميسيون حقوق بشر اتحاديه اروپا تقاضا داريم اقدامات فوری، درخور و موثری در اين رابطه اعمال نمايند:
امضا کنندگان: احمد تمويی، افشين با ايمانی، جعفر (شاهين) اقدامی، حميد رضا برهانی، رسول بداغی، رمضان سعيدی، زانيار مرادی، صالح کهندل، سعيد ماسوری، فرزاد مددزاده، لقمان مرادی، محمد امير خيزي
زندان گوهردشت کرج تير ماه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر