۱۳۹۲ تیر ۲۳, یکشنبه

وضعیت نگران کننده رحمان وفایی، شهروند بهایی زندان شیراز




رحمان وفایی، شهروند بهایی زندان شیراز که در حال گذراندن دوران محکومیت خود در شیراز است، علی رغم وضعیت نامساعد جسمی هم چنان از مرخصی محروم است.
این شهروند بهایی که در حال حاضر دوران محکومیت سه ساله خود را در زندان شیراز می گذراند، از بیماری فشار خون و گرفتگی عصب سیاتیک به شدت رنج می برد. با این وضعیت مسئولین قضایی از اعطای مرخصی درمانی به این زندانی بهایی خودداری می کنند.

بر اساس گزارشات رسیده وفایی پیش از بازداشت تحت نظر مستمر پزشک خود قرار داشته و حال با توجه به وضعیت زندان از آن بی بهره است. به این سبب خانواده وی داروهای قبلی این زندانی را به زندان می فرستند که بعضاً از سوی زندان تحویل داده نمی شود. در عین حال وی در خصوص گرفتگی عصب سیاتیک، نیازمند عمل جراحی است که متاسفانه پزشک قانونی آن را ضروری تشخیص نداده و پای چپ این زندانی هم چنان کاملا بی حس است و نیاز به درمان فوری دارد.


وفایی ۲۴ تیر ماه سال ۹۱ از سوی اداره اطلاعات شیراز بازداشت شد و پس از گذراندن حدود ۹ ماه بازداشت موقت، که تقریباً ۷ ماه آن را در بند ۱۱ زندان شیراز (بند قاتلین و سارقین مسلح و جاعلین اسناد) گذراند؛ در اردیبهشت ماه سال جاری در دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی "خشتی" محاکمه و به سه سال حبس تعزیری محکوم شد.

گفتنی است که پیش از بازداشت، ایشان بارها مورد آزار و اذیت قرار گرفتند و از آن جمله نامه ساکنین محل سکونت وی است که خواستار ترک محل شده بودند.



سایت جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر