۱۳۹۲ تیر ۱۴, جمعه

اقدام به خودکشی زندانی سیاسی آقای افشین سهراب زاده




یک منبع محلی به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که صبح روز چهارشنبه ۱۲ تیرماه زندانی اهل کردستان آقای افشین سهراب زاده در اعتراض به آنچه «شرایط اسفناک» این زندان گفته شده و تبعیدش از زندان مرکزی سنندج به این زندان اقدام به خودکشی کرد. به گفته‌ این فعال حقوق بشر، آقای افشین سهراب زاده که پیشتر از سوی دادگاه سنندج به ۲۵ سال همراه با تبعید به زندان میناب محکوم شده بود، روز چهارشنبه ۱۲ تیرماه با “خوردن شیشه‌های لامپ” و ” زدن رگ خویش با تیزی” اقدام به خودکشی کرد.

بعد از انتقال این زندانی به بهداری زندان به دلیل کمبود امکانات و حال وخیم، او را به یکی از بیمارستانهای شهر میناب منتقل کرده و معده او شستشو داده شد و به دلیل اینکه نیاز به دستور دادستان رژیم برای بستری در بیمارستان خارج از زندان بوده است، او به بهداری زندان میناب بازگردادنده شد و بعدا دوباره برای شستشویی مجدد معده، شب چهارشنبه مجدد به بیمارستان خارح از زندان منتقل و بعد از چند ساعت مجددا به زندان برگردادنده شده است. این فعال حقوق بشر در ادامه افزود که هم اکنون با توجه به نیاز بستری شدن این زندانی در بیمارستان، کارگزاران زندان او را به داخل بند داخلی زندان بازگرداندند.

افشین سهراب زاده ۲۳ ساله و ساکن شهر کرمانشاه در تاریخ ۱۸ خردادماه سال ۸۹ در جاده سنندج به سقز توسط نیروهای اداره‌ اطلاعات شهر کامیاران بازداشت و بعد از اتمام بازجویها در اداره‌ اطلاعات شهر کامیاران، به زندان مرکزی سنندج منتقل شد. او بعدا از سوی شعبه‌ دو دادگاه شهر سنندج به اتهام محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب کُردی به ۲۵ سال زندان همراه با تبعید به زندان میناب محکوم شد. با وجود اعتراض وکیل وی به حکم صادره و ارسال پرونده به دیوان عالی کشور اما قبل از تائید حکم، در اوایل اسفندماه سال ۹۰ از زندان مرکزی سندج به زندان میناب تبعید شد و حکم تائید نهایی حکم در دیوان عالی کشور بعد از مدتی در زندان میناب به وی ابلاغ شد.

این زندانی در فرودین ماه امسال ( ۹۲) نیز به دلیل مشاجره با مامورین زندان به مدت حدود دو ماه از بند داخلی زندان به قرنطینه‌ی زندان منتقل شده بود

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر