۱۳۹۲ تیر ۱۷, دوشنبه

طرح حمل مادام‌العمر سلاح توسط نمایندگان مجلس ارتجاع




بنا به گزارش روزنامه حکومتی آرمان روز گذشته 21 نفر از نمایندگان مجلس نهم طرحی ارائه کردند که به عنوان امتیازاتی ویژه پس از پایان دوره نمایندگی بتوانند با خود اسلحه حمل کنند و مجوز طرح ترافیک دریافت کنند، پاسپورت سیاسی داشته باشند و از پاویون استفاده کنند. حال این که چنین امتیازی به چه سبب باید پس از پایان دوره به نماینده‌ای اعطا شود و اصولا چرا باید پس از پایان تصدی سمت نمایندگی مردم، آن نماینده سابق به نوعی متمایز با دیگران زندگی کند یا چه نیازی به حمل اسلحه است نکاتی است که شاید مطرح‌کنندگان این طرح بتوانند پاسخگوی خوبی به این سوالات باشند.

روزنامه حکومتی آرمان برای روشن شدن علت ارائه این طرح با هر 21 نماینده‌ای که طرح را امضا کرده‌اند تماس گرفت که از این میان 17 نفر به طور کلی یا تماس‌ها را پاسخ ندادند یا تلفن همراهشان خاموش بود، یک نفر هم با اعلام اینکه کسالت دارد و نمی‌تواند کاملا توضیح دهد پاسخی به سوالات نداد،

نماینده‌ای دیگر به رغم اینکه ابتدای تماس احراز هویتش را اعلام کرده بود با شنیدن نام «آرمان» احراز هویتش را انکار کرد، یک نماینده پاسخگویی را به ساعتی دیگر موکول کرد و بدین ترتیب تنها حسین گروسی نماینده رژیم در شهریار، قدس و ملارد بود که پاسخگوی سوالات شد.

وی درباره کلیت این طرح به آرمان گفت: «به موجب این طرح چنانچه به لحاظ ارتباطات اداری که پس از اتمام نمایندگی وجود دارد و پیگیری‌هایی که باید انجام شود امتیازات غیر مالی ادامه داشته باشد. چون ما سال گذشته بحث حقوق مادام العمر نمایندگان را به طور کلی کان‌لم‌یکن کردیم طرح فعلی به ادامه مسائلی غیرمادی مربوط است.»

وی در ادامه با تایید اجرایی شدن این طرح در صورت تصویب از دوره بعد در پاسخ به اینکه احتمال دارد در جامعه سوالی مبنی بر چرایی اعطای چنین امتیازی به نمایندگان پس از پایان دوران نمایندگی و شهروند عادی شدن ایجاد شود؟ گفت: «افراد عادی هم اگر نیازی داشته باشند می‌توانند درخواست صدور مجوز حمل سلاح بدهند و پس از بررسی مجوز بگیرند. این طرح پیشنهاد مسائل غیرمادی بوده است و برای جامعه بار مالی ندارد. به هر حال بعضی افراد نیاز دیدند اقدام به درخواست ‌کنند، اما همین الان هم بسیاری از نمایندگان در موقعیت فعلی از جمله خود بنده در حوزه انتخاباتی خودم زندگی می‌کنم و مشکلی نمی‌بینم»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر