۱۳۹۲ تیر ۱۵, شنبه

افزایش شمار متکدیان زن در پایتخت / در میان متکدیان افراد بالای دیپلم هم مشاهده میشود

حسین زارع صفت در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شیوه‌های مختلف متکدیان برای تحریک عواطف شهروندان گفت: گاهی لباس‌های مندرس برای تحریک احساسات در هر محدوده و محیطی بسته به شرایط می‌پوشند و گاهی در مناطقی شیک پوشی را دنبال می‌کنند و گاهی تظاهر می‌کنند اموالشان به سرقت رفته است و در راه مانده‌اند.

مدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی در توضیح میانگین سنی، میزان تحصیلات و جنسیت متکدیان در سطح شهر گفت: حدود 25 درصد متکدیان را زنان و مابقی را مردان تشکیل می‌دهند که البته در پاره‌ای از اوقات سال نسبت در این آمار بر حسب شرایط تغییر می‌کند؛ اما رشد متکدیان زن نسبت به سنوات گذشته رو به افزایش است.

وی افزود: اکثر افرادی که به عنوان متکدی در مراکز شهرداری جمع‌آوری شده‌اند قالبا گروه‌های سنی 50 تا 70 سال هستند و میزان تحصیلاتشان عموما بی سواد و یا در حد دوره ابتدایی است. البته در میان متکدیان افراد بالای دیپلم هم مشاهده می‌کنیم که آمار این افراد بسیار کم است.

زارع صفت خاطرنشان کرد: در میان این افراد تعدادی مجرد هستند و بخشی مطلقه یعنی به طور کلی معمولا زندگی‌های آسیب دیده‌ای داشته‌اند و شرایط این افراد متفاوت است؛ بخشی از متکدیان اتباع سایر کشورها و عمدتا متعلق به کشور افغانستان و پاکستان هستند که در شهر تهران تکدیگری می‌کنند.

وی افزود: بخش قابل توجهی از متکدیان اهل تهران هستند ولی عده‌ای هم از اطراف تهران برای تکدیگری به تهران می‌آیند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر